22. desember 2016

Votter i riktig farge



Votter. Lite slår votter i gave, siden de aller fleste av oss bruker votter i en eller annen form, siden vi har valgt å leve i det kalde Nord, og det må hendene våres finne seg i. 

Jeg falt for Ingress mittens da jeg skulle strikke en gave til en venn. Ingresspillet har to fraksjoner, blå og grønn, så jeg strikket vottene i rett farge, for det er ikke nødvendig å fornærme noen med gaver, hvis man ikke gjør det med vilje, da. Kan jo være moro å strikke votter i fargene til erkerivalen i fotball, feks. 

Jeg strikket fellesmotivet på begge sider av votten, for det gjorde seg best, synes jeg.  Mønsteret inneholder flere diagrammer så du kan strikke til begge lag om ønskelig, og det er gratis. 

Og som en liten bonus, så er det sydd i en metalltråd, så du slipper ta av vottene når du spiller ute i kulda. Om det var nok metall i tråden er juryen ennå ute om, jeg satser på å høre oppdatering om det. Eneste aberet er at jeg sydde etter hvilken tommel og pekefinger jeg bruker på telefonen, og hoppet bukk over fakta om hvor mange i befolkningen som er høyrehendte. Vi venstreorienterte glemmer sånne bagateller. 

Jeg brukte Rauma Finull, siden det er mitt vottegarn numero ono. Og bittelitt metallisk sytråd. Og så gadd vi ikke gå ut da vi skulle ta bilde av vottene, men snek oss til å ta bilder i lunsje på den fine tapetveggen. Er nesten natur. 



3 kommentarer:

  1. Nok et par nydelige votter du viser fram! Jeg ønsker deg og dine en riktig God Jul!

    SvarSlett
  2. Nydelige votter! God jul til deg og dine ❤️

    SvarSlett
  3. Flotte votter, og tvebandstrikk er kjempegøy!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.