1. oktober 2016

Panda på toppen

Untitled

Visste du at du trenger en pandalue?

Jeg strikket en liten velkommengave til noen som nettopp har fått en lillesøster i familien, en lillesøster på fire år, som jeg håpet kunne synes pandalue var en fin ting.

Og i et inspirert øyeblikk kludret jeg ned et mønster på lua.
Det er en enkel konstruksjon med bare rettstrikk, og lua er en lang firkant som du syr sammen i sidene, men det er en fin måte å trene litt intarsia i rillestrikk på. Få farger å holder styr på, og dusker i toppen er aldri feil på en barnelue.

Sjuåringen vil ha sin egen, og gir tommel opp for søthetsfaktoren.

Jeg har hatt dilla på intarsia siden jeg falt over det på Charlotte Kaaes blogg , og siden har jeg vært veldig gira på intarsia i rillestrikk, for det gjør at man kan strikke så mange morsomme motiv.

Pandalua er en bitteliten, kort forklaring på teknikken, men det kan gi en smakebit.

Jeg har lagt den ut på Ravelry, gi gjerne et pip om du strikker den!
Feks #pandalue på instagram eller legg ut prosjekt på Ravelry, eller link i bloggen din. Hurra!

7 kommentarer:

  1. Så skjønn! Veldig artig laget. Kanskje jeg må prøve meg på intarsia en dag snart. Da blir det helt klart denne! Takk som deler og lærer bort! :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig skjønn. Dette er jo et perfekt miniprosjekt. Skal helt klart legge opp til en slik. Har så lyst til å lære meg intarsia så dette er jo en perfekt mulighet.

    SvarSlett
  3. Den var virkelig søt. Dårlig med svart og hvitt i lageret mitt, men mulig grått og koks går bra. Kanskje det blir et annet dyr da 😊

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Supersøt!! Og i dag ble den allerede delt på strikkeoppskrift.com. Moro!
    Tipper det blir mange Pandaluer å se rundt omkring etterhvert:)

    SvarSlett
  6. Så søt lue.
    Takk for at du deler mønster, så flere kan lære denne måten og strikke på :)
    Ha en flott høstdag

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.