19. oktober 2016

Gratis strikkebøker



Jeg er svak for strikkebøker, og har over hundre i hylla, men det hender jeg låner noen på biblioteket for det. Jeg drar med meg ungene på biblioteket en gang i blant, og vi spiller sjakk, leter etter bøker å lese til kveldslesinga, prøver å pushe noen av mine favoritter (Asterix! Gladvold og tøyselatin, akkurat det du vil fore neste generasjon med), og så kikker jeg på strikkebøkene. 

Lørenskog bibliotek har et godt utvalg (tommel opp!) og er gode på å kjøpe inn nye bøker, så strikkebokhylla der er velfylt. Men om biblioteket ditt ikke bugner av titler, så har alle bibliotek adgang til å skaffe bøker fra andre bibliotek i landet, så du får tak i det du vil. Og det gratis. Heia gratis strikkebøker! 



De har til og med en av favorittvottebøkene mine. Kremt. 


Sånn, måtte hjelpe den litt på utstilling. 

Værsågod for hjelpen, bibliotek. Måtte den bli mye lånt ut. 








Et lite tips fra en ivrig bibliotekbruker; 
jeg abbonnerer på nyhetsbrev fra ymse bokhandlere. Og kommer det nyheter der, eller jeg har lest en omtale om en bok jeg har lyst til å lese, så logger jeg inn på bibliotekets nettside  (denne linken er for Lørenskog, men google biblioteket ditt, så har de nok samme system) og søker opp boka, og bestiller den. Da havner jeg på ventelista (om den ikke har kommet ennå) eller de setter den klar i bestilt-hylla, og jeg får en sms om at boka er klar til henting. 

Knallbra! Da er det kjappere for meg å hente den, og de får flere utlån. Og jeg får sjekket ut nye strikkebøker kjapt. Og andre bøker, så klart. Noen bøker ender jeg med å kjøpe selv, mens andre er det greit å hatt til låns først, og funnet ut om de er interessante på lang sikt. 


4 kommentarer:

  1. Så sant. Jeg gjør likedant som deg. Er så kjekt !
    Vi må slå et slag for bibliotekene, de gjør unnverker for mange sjeler. Og er lett tilgjengelig for de aller fleste.

    SvarSlett
  2. Jeg elsker å fjernlåne ting og hente det hos det lokale biblioteket, fant tilogmed en heklebok til babyklær som ikke er å få kjøpt lenger så det var ganske stas... Den var så bra at jeg måtte lete meg opp til et eksemplar på dansk sånn siden bibliotekene gjerne vil ha tilbake bøkene sine. Jeg har ikke vært på lørenskog bibliotek siden de flytta, men det ser mye større og finere ut så må nok bli en tur snart å titte på håndarbeidshyllene.

    SvarSlett
  3. Jeg er også en flittig bruker av biblioteket strikkebøker. (og andre bøker) En super ordning som flere burde benytte, bra at du reklamerer for dem! :)

    SvarSlett
  4. Sånn gjør jeg også. Biblioteket er fantastisk!

    I dag er det jo mulig å skaffe seg Eventyrvotter til en billig penge hos Ark forresten :) Jeg har den, men kanskje et tips for andre blogglesere?

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.