8. juni 2016

Ingen vet hvor haren hopper

Angoranøster er fra kanin, og det er såpass med kanin at nøstet husket sin tidligere tilværelse, og hoppet sin vei.

Strikketøyet hadde luftet seg endel de siste ukene, det har fått vært med til Østfoldbadet (ok, det ble liggende i garderoben mens vi badet), tatt NSB, spist lunsj i bakgården på jobben, kort sagt; vært med på kjøtt og flesk. Problemet da er at det da er mange steder å lete når nøstet da ikke ligger i strikkeveska lenger. Og jeg ringer ikke østfoldbadet og spør om de har et angoranøste liggende.

Jeg har ikke mistet noe strikketøy til nå, men nøstet var og ble søkk vekk. Jeg kunne altså krysse av "miste garnnøstet som er i bruk" på lista over ting å gjøre før jeg dør.

Lei av letinga oppdaget jeg at Pickles hadde portofri dag i nettbutikken, så jeg avblåste leteaksjonen, avlyste søk med hund og dykker, bestilte ett enslig angoranøste, og håpet det kom med halsbånd eller navnelapp.

Så da jeg bærer inn pakken fra posten, faller blikket under sofaen.

Gjett.


IMG_5931

9 kommentarer:

  1. Typisk - ingen vet hvor haren (eller kanin) hopper!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så ikke før nå at det var det innlegget ditt het. Jaja, sånn går det b

      Slett
  2. He-he, nu har du da garn nok :)

    SvarSlett
  3. Den eneste sikre måten å finne igjen noe man har mistet: kjøp ny! ;-)

    SvarSlett
  4. Ojda! Angoranøste på frifot! Ikke lett å vite hvor DET har hoppet. Du får passe godt på erstatteren nå da! :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Haha:) Nå blir det mer angorastrikk!;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.