13. oktober 2013

FWSS- den urbane, hippe lua

026

Jeg er så hipp og urban at jeg også har strikket meg en kopi av de poppis FWSSluene.
Så hipp og urban at det må roes ned med en traktor i bildet.

041

Eh, hvordan kommer man seg ned fra den uten å hekte seg fast?


048

FWSS er strengt tatt en angoralue, men angoraen min gikk med til genser. Og siden jeg tilfeldigvis (host, host) var innom en garnbutikk på fredag, så havnet det med et nøste med Drops Alpakka Silk, børstet alpakka sammen med silke. Litt sånn Faerytale i konsistensen, men tynnere, føltes det som.

Jeg fulgte beskrivelsen til Frk Snupp, og den er rask å strikke. Litt under et nøste brukte jeg og pinne 3, selv om banderolen sier pinne 5. (Jeg og garnstudio er ikke enige om strikkefastheten på garnet. De må ha en teststrikker som strikker stramt, gitt) 

Og for alle som trenger en kjapp gave til en tenåring eller en snart-trettiseksåring, hva med en sånn lue? Anbefaler angora fra Pickles eller feks alpakka eller en tråd mohair sammen med noe alpakka eller tynn ull. Pus er stikkordet. Pus, pus.


14 kommentarer:

  1. Oh yes! Så hipp er jeg også!! Men fort går det ikke, fordi jeg synes det er litt kjedelig;) men pus er med! Alpakka og!

    SvarSlett
  2. Greie gaveluer. Har gitt bort flere slike med stort hell, så dette er hippe saker :) Den kledde deg godt! Må visst prøve dette nye garnet,alltid noe som frister.

    SvarSlett
  3. Ja, nå er luesesongen her, og dette er en enkel og fin lue. Må kanskje prøve meg på den etterhvert jeg og. Du kledde den ihvertfall :)

    SvarSlett
  4. Åh enda en slik fin lue her i blogg-land! Du fikk luen til å rykke et hakk opp i strikkekøen, montro om den noen gang kommer til toppen?

    SvarSlett
  5. Fin lue! Og ehh..fin traktor hehe.. Håper ikke dette er ditt nye fremkomstmiddel;) Jeg har strikket to versjoner av lua selv i Shilasdair Luxury 4 ply, en blanding av angora, ull, babykamel og kasjmir :)

    SvarSlett
  6. Haha, fantastiske (og hippe) bilder:-D Jeg har også strikket noen slike luer i angora - men det frista litt å prøve ut det nye Drops-garnet! Lua ble jo kjempefin og så akkurat passe pusete ut:-)

    SvarSlett
  7. Flott lue på hipp dame synes nå jeg da.......

    - Marianne

    SvarSlett
  8. Herlige og morsomme bilder som alltid;) Fin lue!

    SvarSlett
  9. Er det sant? Er Mohair i vinden igjen? :-) Puselue Deluxe!

    SvarSlett
  10. Fin lue, og for noen fantastisk fine votter (?) du holder i hånden? Kan du avsløre hva det er?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det er votter! Driver med litt mønsterskriving og restegarnbonanza, tror det blir bra.

      Slett
  11. Så fin den ble! Jeg har strikket ei slik i angora fra bc garn, men skal gi bort noen garn-kit, så lurer på om det funker med å blande ditt garn med drops alpakka?

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.