25. januar 2016

Vestefin



Finnes det noe mer klassisk enn ribbestrikka vester til babyer? 

Ribbestrikk til små er nervepirrende som strikker, for mens du strikker det, trekker ribben seg sammen, og et helt kor av stemmer i hodet mumler, hoier og ler og sier at sååååå små er ikke babyer. Sikker på at du ikke har forvekslet oppskriften med et pennal? Eller en susp? 

Men når du drar i trekkspillet, så er det plass til hva som helst av babymager der.  


Slike ullvester finnes det mange oppskrifter på, denne er fra Babystrik på pinde 3. Halsen på denne plukkes opp og strikkes etterpå, det gir en pen avrundet hals, til en oppskrift som er temmelig enkel og primærsnitt. 

Jeg brukte siste rest av isblå New Zealand lammeuld, og strikket en 3-6 mnds sak. Babystrikheftet anbefales sterkt, det er veldig anvendelige basisplagg, og Lene Holme Samsøe er en god designer av barneklær. 


9 kommentarer:

  1. Klassisk eksempel på at det enkle ofte ER det beste. Fin blåfarge!

    SvarSlett
  2. Å, så fin. Jeg liker veldig godt disse søte små vestene!

    (Har du klistra den opp på veggen bare ved hjelp av mothakene i ulla?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stemmer! Gamle låvevegger er veldig kjekt til sånne små, lette ullplagg. De sitter fast en liten stund, kort nok til til å rekke et par bilder. Andre ganger har jeg hatt med nålepute og satt strategiske nåler på gamle, forfalne naust.

      Slett
    2. Så lurt! Og det blir veldig fine bilder av det :)

      Slett
  3. Fine og praktiske vestar :)

    SvarSlett
  4. Fin vest! Har til nå bare strikket Nøstebarn sin vest, men tror kanskje jeg skal prøve meg på denne neste gang :)

    SvarSlett
  5. De vestene er gode! Har strikket en haug av Nøstebarn sin variant i min tid. Perfekt babyplagg. :)

    SvarSlett
  6. Så enkel, men likevel så utrolig flott!

    SvarSlett
  7. Vi fikk en akkurat som denne i barselgave og den er supergod, og fin! Flott utgave detta også!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.