31. januar 2016

Oslo Design Fair



Jeps, jeg fikk gleden av å besøke Oslo Design Fair i helgen! Veldig stas! 
Oslo Design Fair er det som tidligere het Gave- og interiørmessen, og det er bransjemessa der de ulike aktørene innenfor design og interiør stiller ut, og gjør avtaler med forhandlere fra ymse butikker. Så det var ikke noe til salgs akkurat på messa, men en pekepinn på hva som dukker opp i butikkene etterhvert, og flere utstillere som håper på å komme ut i butikkene. 

Vi (Ann, Anne og meg) var der som privatpersoner, men siden vi tross alt er strikkere, så ble det til at vi hang mest på garnleverandørene de som lå rundt det området, selv om Anne og jeg forsynte oss grovt i lakrisavdelingen etterhvert.

Veldig moro å ta en titt; og jommen traff vi kjente fjes og; MarionR og Knitme  med lekker stand (imponerende, jenter!). 


De håper på å få garnet sitt tatt inn av flere forhandlere. Deilig, myk merinoull. 



Rauma hadde en stor, luftig, nydelig stand. De har tatt inn nye designere, og jeg synes Rauma har fått et løft i det siste. De siste heftene deres er flotte, og jeg er glad for at Finulla begynner å bli litt mer tilgjengelig i nettbutikker. (Heia finull!) 




Anne og jeg ble stående og prate en god stund med A knit story (som har det beste slagordet; To knit or not to knit, is that a question?) Vi tvang en av utstillerne til å posere med en av de fine alpakkaponchoene deres i utrolig myk babyalpakka. Mmmyk! De hadde mye lekkert i ferdigstrikk og i strikkepakker, og jeg kommer tilbake om mer om dem senere. 




Sandnesgarn hadde en diger stand med mye fint, likte godt at de hadde haugevis av modeller strikket opp, det er noe med å se plaggene i virkeligheten, og kunne kjenne på dem, kikke på fiffige løsninger og se fargeutvalget. Det er noe annet enn bare i blader og på skjerm. 

Vi slo an en prat med Järbo og Du Store Alpakka, og kjente på garn og hadde det fint. 




Det å få være sammen med kunnskapsrike og trivelige damer en hel dag, det gir påfyll! 

Ann har sine mystiske votter på, nå som Mysteriet er løst. 


Og Anne har på seg Koften Siri, som jeg en dag må kidnappe. Eller strikke lik. Må ha den. 



6 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har hatt en fantastisk helg. Gøy å lese om turen deres gjennom messen.

    SvarSlett
  2. Åhhh så vanvittig gøy dette må ha vært. Og det gleder meg at Rauma er blitt bedre - det kunne jo kun gå en vei nå.. Håper nye design blir noe annet!!! Gøy med bilder fra herligheten - garn garn garn!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Der var det sikkert som en kjempediger godtebutikk. Veldig inspirerende og morsomt å være midt i herligheten. Forstår der var mye fristende og fint. Blir spennende å se nye ting som kommer.

    SvarSlett
  4. Så kjekk en dag dere hadde! Jeg lengter også etter Siri, det blir i pelsull fr Hifa. Men først skal gemalen få islandsgenser i Lett Lopi.

    SvarSlett
  5. Ja det måtte være herig å få være med på!:) Gøy!
    Så fint at du deler så mange bilder, her var det mye inspirasjon:)

    SvarSlett
  6. Spennende og morsom å være med på sånt! Kreativt påfyll er aldri dumt :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.