27. desember 2015

Mystisk jul



Jula med late dager er godt igang. En av favorittpodcastene mine, Nördic knitting har mysteriestrikking i jula, noe som passer bra som juleavslapning. Annenhver dag slipper de en liten mønstersnutt av Mysteriemössan, så vi strikker litt hver dag, men det er ikke høyt tempo. 

Podcastens fokus er krånglig och longsam stickning, altså strikketøy som snirkler avgårde på tynne pinner. Jeg strikker på pinne 2 og 2,5, men på en lue blir man jo ferdig allikevel. 


Sånn ser min ut etter to mønstersnutter er sluppet. Knallfarger ala Muhu. Så får vi se om resultatet blir oioi eller moro. Luer kan godt ha litt farger til alle de mørke vinterjakkene mine. 

 Vi har akkurat begynt, så om du har lyst til å være med, så er det bare å finne frem restegarn og pinner og starte. Mønster og forklaringer ligger ute på Nördic knitting, og det er instagramtag allerede med #nördicknitting.


Vottelauget holder mysteriestikk i januar, så om du liker å strikke sammen med andre og strikke litt etter litt og ikke helt vite hvordan det blir underveis, og ser alle de utrolig mange fine fargekomboene som dukker opp, så er det bare å henge med der og! Det starter ikke før første januar, så det er god tid. Her er link til forklaringer og mønster. (Obs, det er en rabattkode i linken, sånn at du får mønsteret når du er med i samstrikken). 

2 kommentarer:

  1. Oh! Freshe farger fruMonster ��Hurra for mysterieprosjekt! �� Takk for at du alltid legger igjen finfine linker. Ikke alle som e så gode på det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør det litt enklere for dere som leser om det er noe som frister :)

      Slett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.