11. april 2015

On the other side also used the silk of bind up



Det er flere enn meg som har minner om håndarbeidstimene på skolen der vi laget kyllinger eller snømenn av to slafsete pompomer, med detaljer pålimt med hvit skolelim og skjevklippet filt.

Jeg mistenkte alltid at vi skulle lage kyllingene fordi det tok så besatt med tid å lage duskene.  Først klippet vi ut to pappsirkler, som vi la mot hverandre, og surret og surret og surret tråden rundt, i et stadig mindre hull i midten.

Så klippet vi opp dusken på kanten, og snek en tråd mellom papplatene for å sikre dusken, og knyttet fast. Voila!

Joda, det er en grei måte, siden du alltid har papp for hånden (jmfr papirsøppelberget), men det tar jo ulidelig med tid!

Derfor var jeg superhappy da jeg fant pompomsett på garnbutikken. De har to halvsirker som du vikler garn rundt, og så setter til en sirkel som klippes opp, noe som betyr at det går mye fortere å vikle tråden på, siden du ikke må innom det hullet som stadig får mindre omkrets. Før hadde jeg et sett fra Prym, men klarte å rote bort favorittstørrelsen, så jeg kjøpte et nytt på matbutikken, siden Vikinggarn selger garn og duppeditter på matbutikker. Samme settet har de på Pickles, oppdaget jeg idag.

Så pompomsett anbefales på det sterkeste.


Untitled

Bruksanvisningen anbefales, særlig teksten. Skal jeg gjette, så har noen synes det var utrolig greit med google translate, muligens rett fra kinesisk.

On the other side also used the silk of bind up. - takk og pris for at det følger med bilder til teksten.

Så dusk i vei! Om det er til duskepynt, duskedamer, duskeversjonen av ballrommet til IKEA, eller på ei lue.

12 kommentarer:

  1. Haha, fantastisk setning det der. Så lenge de funker som de skal er det jo greit, bonus med underholdning i tillegg :)

    SvarSlett
  2. From dusk to dawn..... Kul oversettelse... Or not... Men duskelagermaskin er utrolig kjekt. Et must for en duskelager. Og duskene blir skikkelig fine!!!

    SvarSlett
  3. En slik har stått på ønskelisten lenge hos meg også. Har et sett med duskelagere, men det er sånn at en må tre tråden gjennom slik som en gjør med papp. Fryktelig tungvint i forhold til en slik du har kjøpt.

    SvarSlett
  4. Disse ser så praktiske ut! Jeg har brukt finger eller gaffelmetoden de siste gangene, men duskene blir ikke like tette da. Skal sette dette på ønskelista ☺

    SvarSlett
  5. Settet koster 70-80 kroner, så det anbefales. Fine,raske dusker.

    SvarSlett
  6. Veldig greit at det er bilder, ja. Hadde det være bare den teksten tror jeg nok mange hadde fått problemer, meg selv inkludert. Kjære vene for en oversettelse...

    SvarSlett
  7. Ett bilde sier mer enn 1000 ord, eller noe sånt ;)

    SvarSlett
  8. Hehe! Klødde meg i hodet og lurte på om spammere hadde tatt over bloggen din :p

    Men betimelig innlegg for meg, siden jeg akkurat har lagt opp til en lue jeg tenkte å smelle en dusk på, så får jeg endelig prøvd duskelageren jeg kjøpte for noen måneder siden :)

    SvarSlett
  9. Det finnes en annen type også som faktisk er enklere for barn å bruke. Men jeg sverger til papp fortsatt, det går nemlig like fort. Du klipper over pappen, tvers over fra hull til kant. Skulle selvsagt vist med bilde. Når du har klippet kan du surre rundt og rundt pappen, det går superfort. Håndarbeidslæreren som sa du måtte gjennom hullet, har ikke lurt deg, men hun visste ikke bedre.

    SvarSlett
  10. Fantastisk! Må nok kjøpe meg en sånn;)

    SvarSlett
  11. Jeg har en tilsvarende type, bare litt annen konstruksjon Samme prinsipp. Og det går jo MYE kjappere! Men jeg synes det blir rundere og finere dusker på gamlemåten. EuroPris har "pappskiver" i plast, 3 størrelser for 10 kroner. De funker supert!

    Google-engelsk på sitt beste! Bra vi kan lese bilder. *fnis*

    SvarSlett
  12. He, he… jeg holder meg til den gode gammeldagse måten, to runde pappbiter med hull i midten… lykke til med duskelaging og god helg!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.