8. november 2014

Prikkedøden - variasjon av Nøkken

011

Nøkkenvottene funker også uten gliset til nøkken.

Jeg strikket avgårde på barnestørrelsen, og plasserte lusene helt tilfeldig med 1-5 maskers mellomrom, slik at jeg slapp å snurre tråden på baksiden, men at jeg ikke plasserte lus oppå lus, for å ikke få loddrette striper i vottene.

Tommel og toppfelling gjorde jeg som i Nøkkendiagrammet, men ellers var det ikke noe å følge med på av mønster, noe som gjorde dem raske å strikke.

En kjekk variasjon for den son har lyst til å strikke noen kjappe votter med to farger. De blir varmere av luftlaget som fanges mellom trådene, og det er moro å strikke litt fritt.

Resultatet er votter med masse prikker som kan minne om snøstormen vi så på tvskjermen når tvsignalet faller ut, eller prikkedøden - for å holde seg til skumle ting.


Vottelauget kjører konkurranse for tiden, hva med å strikke en vott i helgen fra et av mønsterne våre, enten inspirert av eller din egen versjon, eller fineste vott?
Fristen for å bidra er tirsdag 11.november.

http://eventyrligevotter.blogspot.no/2014/10/konkurranse-i-eventyrstrikk-bli-med.html


2 kommentarer:

  1. Stilig!

    Jeg holder på med votter og prøver å rekke konkurransen, men vet ikke om det går. Var så kort frist, jo!

    SvarSlett
  2. Like fine uten "gliset"
    Dette er votter som står på strikkelista mi, Og så moro med konkurranse!! Skulle ønske jeg hadde vært litt mer inne her i blogglandet de siste månedene så jeg hadde fått med meg dette litt tidligere, men du skal ikke se bort fra at det kommer et vottepar herfra og sniker seg inn likevel:)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.