30. desember 2013

Årskavalkade 2013

Årskavalkade 2013

Strikkeåret 2013 er strikket ferdig og festet tråder på.

Etter å ha sirlig notert ned alt som kom inn i garnlageret (8,2 kg) og det som ble produsert (6,1 kg) så ser jeg at jeg kjøper kjappere enn jeg strikker. Men det er godt med sammenligningsgrunnlag;
Hr Monstermønster har en verre differanse; han endte med 70 kg pluss på musikkrommet, da et Fender Rhodes elpiano samt et Hammond orgel kom inn døra. Ingenting gikk ut, med unntak av et par ødelagte gitarstrenger.

Jeg har saftig statistikk på lager, men kjører heller kåringer av de tingene jeg husker best. Og for dere som liker tall; jeg har spart noen til slutten. Scroll ned for kakediagram!

Årets strikketøy:
Kryss her! sofateppet jeg strikket på pinne 2,5 i et anfall av galskap og tålmodighetstesting. Og det ble ferdig, kryss i taket!

Årets kulisser til strikkebildene: Bali. Jeg vil tilbake.

Årets mest fornøyd til eget bruk: hekla lue. At noe så enkelt kan få så mye bruk.

Årets mest fornøyd til barna: monsterbuksa til frøkna. Monsterbukser holder stand hos barnehagebarna. Mye rumperisting der, altså.

Årets dekor på strikketøy: deles mellom sommerfuglbroderier på votter og korsstingshjerter. Jeg vil brodere mer! Og teste ut mere teknikker der.

Årets duppeditter: Knapper! Kjøpt for millioner av rupies på Bali, og så glemmer jeg litt at bare 8 av 57 prosjekter i år brukte knapper.

Årets nye teknikk: sydde i glidelås i strikkejakke. Ikke så skummelt som jeg trodde.

Årets PH4IL: tovavottene som ble kastet idet de kom ut av maskinen. Jeg og tovavotter, ass.

Årets farge: Brun i huden pga Bali! Ellers mye grått og svart.

Årets modell i media: Noen som kjente igjen sønnen da Sinnsaugenseren for barn kom i Familien i høst?

Årets strikkebok: Vantar för alla årstider. Utgitt av to bloggere, noe som inspirerer sterkt. Ja til flere bøker fra bloggere!

Årets blogginnlegg: Ull i bruk, der jeg dro frem alle ullgenserne fra skapet. Det spredte seg til mange blogger! Moro når flere blir inspirert.
Og så lo jeg veldig da ARK hadde rotet med tekstene til strikkebøkene. 

Årets tall: 1 000 000! En million treff på strikkebloggen frem til slutten av august i år. Det er et stort tall. Jeg er utrolig glad for å ha så hyggelige lesere som kommer tilbake igjen og igjen. Uten dere, ingen blogg.

Og facebooksiden til bloggen er aktiv; det kommer et innlegg når jeg har oppdatert. 600 stykker har rykket på LIKER - og det liker jeg jo.

Hva jeg har lyst til å strikke mer av i 2014:
Flerfargestrikk. Det er vakkert, og moro. (og eget innlegg om vottene kommer)
leke videre med alt restegarnet. Jeg har mye fint liggende.


Og så tallenes tale: 

58 prosjekter fullført, 18,7 km garn brukt opp, noe som tilsvarer en tråd like lang som fra Grünerløkka til Billingstad, 6,1 kg garn brukt opp. Mindre enn i fjor, jeg skylder på Baliturene.

I år ble det mye barne- og babystrikk, og litt småtterier til meg selv.

Fordeling mottager

Når jeg ser på fordelingen om hvem som får all ulla, så er det mye gaver det går i (lurt å bli venn med meg, altså), og jeg ser at sønnen med to plagg nærmer seg fars nivå på antall plagg, far har i år igjen blitt tilgodesett med 0.

Det er hardt å være mann.

Trøsten er at storebror strekker seg i lengde, og trenger snart nye gensere. Yay!



056

 Planen for 2014 er å strikke flere gensere til familien, og utgi flere mønstre. Flerfargestrikk skal på pinnene.
Det viktigste;  ha det moro underveis.

Takk for følget i 2013 - uten lesere, ingen blogg!

Godt nyttår!

(Og om du ikke får nok av kavalkader, her er 2012, 2011, 2010 og 2009)

33 kommentarer:

  1. Takk for himla fin blogg som er kime til mykje inspirasjon! Ønskjer deg lukke til med 2014!

    SvarSlett
  2. Ah, endelig ble en statistikk offentliggjort! Jeg holder på med min, men regnet med det var for tidlig å blogge den:) Morsom lesning også i år, og det er hardt å være mann, noe min statistikk også vil vise!

    SvarSlett
  3. Alltid morsomt å lese årskavalkadene dine! Godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Ønsker deg et godt nytt år og takker for et inspirerende 2013. Du er en av mine absolutte favorittbloggere og jeg gleder meg til å følge deg i det nye året også.

    SvarSlett
  5. Så morsom lesing =) Du skriver så interessant at til og med tall blir moro =) Godt nytt år !!

    SvarSlett
  6. Et flott år ser jeg:)
    Gleder meg til å følge deg videre i 2014!
    Godt nytt år.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for mykje inspirasjon! Godt nytt år!

    SvarSlett
  8. Gleder meg til å følge bloggen din enda ett år.... Godt nytt år!

    SvarSlett
  9. Vanvittig imponerende oversikt!!! Og en flott produksjon!! Gleder meg til utgivelse av mønstre og flerfargestrikk!!!

    SvarSlett
  10. Godt du slang på kakediagrammet på slutten der… ;) Veldig illustrativt.
    Godt nytt strikkeår!

    SvarSlett
  11. Det var en fin oppsummering! Gleder meg til å følge bloggen din videre det kommende året :)
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  12. Alltid morsomt å innom bloggen din, du skriver så bra og lager så mye fint til inspirasjon til andre. Godt nyttår!

    SvarSlett
  13. Alltid morsomt å innom bloggen din, du skriver så bra og lager så mye fint til inspirasjon til andre. Godt nyttår!

    SvarSlett
  14. Godt nytår! Skøn og morsom blog du har - jeg følger helt sikkert med ind i 2014!

    SvarSlett
  15. Takk for et inspirerende år og gleder meg til å følge deg i 2014 :)

    SvarSlett
  16. Kommer ikke over galskapen du strikka på pinne nr 2.5! (kryss her)! Superkult prosjekt da! Veldig gøy å lese om alt du har produsert i 2013! Skal bli gøy å se hva du finner på, og ikke minst hva du skriver i 2014! Godt nytt år til deg og dine! Måtte det bli herlig!

    SvarSlett
  17. Godt nytt år! Ser frem til mer inspirasjon fra deg i 2014:)

    SvarSlett
  18. Så mye fint du har produsert :-)

    SvarSlett
  19. Fantastisk kavalkade! Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg og ha et riktig Godt Nyttår!

    SvarSlett
  20. Herlig årskavalkade! Gleder meg til å følge bloggen i 2014. Godt nytt strikkeår! :)

    SvarSlett
  21. Jeg er fortsatt så vanvittig imponert over det teppet ditt! Tålmodighet har du hvertfall!!

    SvarSlett
  22. Steike, her var det mye fint. Og teppet ditt, jeg er stum av beundring. Godt nytt strikkeår til deg :)

    SvarSlett
  23. Super årskavalkade! Ønsker meg eit sånt dominoteppe, det hadde passa midt i blinken i stova mi. Masse god inspirasjon i bloggen din som vanleg! Gleder meg til å følge deg vidare i 2014!

    Helsing Nøstet.

    SvarSlett
  24. Statestikk og oppsummering er gøy :) (min ble heller kjedelig: ingen bilder, ingen kakediagram, bare helt kort oppsummert.. Kanskje neste år blir bedre? ..som da vil si år..)
    Jeg synes bloggen din er gøy, så jeg kommer på besøk flere ganger i løpet av 2014 (dog ikke så go` på å kommentere alltid..)

    Og, ja jeg kjente igjen sønnen din i Familien. Sto på venteliste og var innom biblioteket jevnlig for å få sett på oppskrifte, fikk endelig tak i riktig nr rett før jul :)

    Og selv om du og mannen var flinke på både piano og sang, så var det rart å høre deg. Det er jo rart med disse bloggerne man jevnlig er innom, man har jo ofte en formening om hvordan de høres ut og dialekter og slikt.. og du hørtes ikke slik ut som i mitt hode.. hihi ;)

    SvarSlett
  25. Takk for mye god inspirasjon😊 du er så kreativ og flink!

    SvarSlett
  26. Fantastisk statistikk :) Fant bloggen din i 2013, og gleder meg til å følge deg i 2014 :)

    SvarSlett
  27. Artig lesing, som alltid!
    Jeg ser alltid frem til dine årsoppsummeringer Ü
    Gleder meg til forsettelsen, og sier meg enig: ingen lesere, ingen blogg! Og da burde kanskje jeg bli flinkere å legge igjen spor... jeg leser ihvertfall alt!

    SvarSlett
  28. Det har vært kjempedlott å følge deg - i alle fall største delen av 2013. Gleder meg til å fortsette som fast leser i 2014. :)

    - Marianne

    SvarSlett
  29. Den garnhaugen på siste bilde skulle jeg gjerne hatt hjemme hos meg også. Gleder meg til å se hva slags plagg og mønster du får ut av dem :)

    SvarSlett
  30. Alltid gøy å lese andres kavalkader-godt nytt strikkeår til deg!

    SvarSlett
  31. Du er god! Godt nytt år!

    SvarSlett
  32. Det var veldig kjekt å gjennoppdage bloggen din i høst, gleder meg til å holde følge i 2014!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.