25. september 2012

Xtreme to tha max!

009

Hardt arbeid og mye svette ligger bak gode bloggbilder.

De grå pulsvarmerne matchet bra til manualene når jeg lette etter måter å få tatt bilder av nystrikkede pulsvarmere. Altså var det ingen vei utenom, noen kilo måtte løftes, og dekkhistorie konstrueres om at jeg var godt trent og trente ofte med manualer. Eller dekkhistorie og dekkhistorie, for alt dere vet er jeg vektløfter på heltid og kjøper opp store mengder med hjemmestrikk for å lage meg en strikkebloggidentitet. Mohahaha!


029

Karatekid insisterte på at pulsvarmerne var hennes, og at rampelyset skulle treffe henne istedet for foreldregenerasjonen. Bloggstjernestatusen må ha gått henne til hodet.

044
Nye pulsvarmere ferdig. Uansett hvilken historie dere velger å tro.

Strikket av ett nøste Hexa, det nye garnet til Du store alpakka, i månedens gratisoppskrift i august. Det står to nøster i oppskriften, men jeg klarte å tyne det til ett, og da var det såvidt jeg fikk festet endene.
Kan anbefales som en nybegynneroppskrift, for du strikker en firkant i 1 rett, 1 vrang, legger langsidene litt over hverandre og syr knapper fast. Ferdig.

Og på pinne 7, ferdig på en kveld. Det er instant gratification, det!

Siden knappene kun er dekorative, så kan du bruke hvilke knapper du vil. Så jeg fikk endelig brukt mine digre røde perlemorsknapper etter press fra Hr Monstermønster. Rødt er lekkert mot mørk bakgrunn. Mmm.

































Bildet av Hexa er skamløst knabbet fra Du store alpakkas hjemmeside.   Det fristet til gjentagelse, for det var utrolig lett til å være et tykt garn. Ligner på en icordtråd/hestetømmetråd, og det gjør hele feelingen luftig. Litt tynt fargeutvalg for dere som ikke liker grått, hvitt og brunt og svart, men for oss som gjør det; knall.

27 kommentarer:

  1. Vel, du vet hva du skal bruke det andre nøstet til.. Ja, for du startet vel med riktig mengde? Kanskje finner du noen knapper som katekid liker enda bedre..? Da kan du sikkert kneppe litt igjen på lengden også..

    Som alltid flotte actionbilder her inne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Næsj! Startet friskt med ett nøste. Oppdaget underveis at det skulle være to. Det pleier å ende med at jeg må kjøpe mer, men for en gangs skyld klaffet det.

      Slett
  2. Så tøft det ble med de røde knappene! Må nok prøve dette garnet snart!

    SvarSlett
  3. Smashing med røde knapper ja :-)

    SvarSlett
  4. Kult å løfte vekter i god og varm cardigan;) Takk for garntips!

    SvarSlett
  5. Haha... jeg fikk lyst å begynne å trene igjen, jeg :DDDDD

    SvarSlett
  6. Fine!! Det garnet er jo bare fantastisk, fikk et nøste i avskjedsgave fra mine strikkende kontorvenner, og vurderer hva jeg skal gjøre med det.
    Ankom København for noen uker siden, og hva er det første jeg ser i det første strikkemagasinet jeg kikket i? Jo, monstermønster! I dansk strikkemagasin Ü Strikkeverden er ikke stor... eller kanskje det er du som er stor i strikkeverden? Ja, sånn må det være! Ü

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi! Fant bladet selv da vi var i Legoland i sommer. Surrealistisk å kikke i blad på bensinstasjonen og lese om seg selv. Selv om jeg visste at spalten kom på trykk.

      Slett
  7. Utrolig bra. Fantastiske bilder, og utrolig kule pulsvanter.

    Fantastisk blogg :D

    SvarSlett
  8. Jeg bare ler meg gjennom alle bloggpostene dine! Fantastisk! Jeg holder en rød perlemorsknapp på vektløfteridentiteten.

    SvarSlett
  9. Ah, Hexa i bruk! Eg saknar grønt på fargeskalaen, men dei "kjedelege" naturfargane er sjølvsagt fine dei óg ;)

    Knappane passa perfekt! Og karatekid er sjølvsagt kulast.. :)

    SvarSlett
  10. Kjempekule pulsvanter, og de røde knappene ble jo prikken over i'en.. :) Jeg humrer og ler nedover innleggene dine, du har en fantastisk evne til å fange oppmerksomheten.. Jeg STORkoser meg her jeg sitter og leser!!
    Ønsker deg og karatekid en super morgendag!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  11. Jeg vet hva du kan bruke det andre nøstet til: Trekk til proteinpulverboksen! Ja, for sånne vektløftere bruker vel proteinpulver??? :-)

    SvarSlett
  12. Så fine de er. Velger å tro at du er en godt trent fulltidsarbeidende med strikkeblogg inneholdende egenprodusert arbeid jeg. ;-)

    Kul Karatedid da. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. 4 joggeturer i år kan dessverre ikke regnes som godt trent. En god begynnelse, men en elendig fortsettelse. Og nå er det kaldt ute. Kanskje neste år? Eller året etter det?

      Slett
  13. Digger karete-kid'en din. Full konsentrasjon :) Her i det Olgamors'ke hjem er det samarbeidsprosjekt også, mor og datter lager bil nr 2 til ei forestilling. Vi har det så morsomt at vi ikke har lyst til å gjøre den ferdig. Finner stadig på nye ting vi vil ha på bilen.

    Får kikke innom her etterpå for mer inspirasjon til neste prosjekt :)

    SvarSlett
  14. rødt er super godt til gråt!

    Jeg er nok mest tilbøjelig til at tro på superstarblogpigen ... hun ser også ud til at være klar til at gøre hvad som helst for at beholde sin status :)

    SvarSlett
  15. Greit at man blir sterk i armene av å holde strikkepinnene høyt hevet altså, men vektløfter???? joda, jeg kan være med på den. Synes jeg ser, liksom.

    Fine pulsvanter, da! :)

    SvarSlett
  16. Kjempefine, og røde knapper ble perfekt!

    SvarSlett
  17. Du er verdensmerster på bilder, og ganske god til å strikke også ;) Kule pulsvarmere!

    SvarSlett
  18. Lekker schmekker! De røde knappene var et herlig blikkfang. Ser i oppskrifta at pulsvarmere plutselig heter "puls". Brett pulsen dobbelt, står det. Tja-ja, man lærer stadig noe nytt ;)

    SvarSlett
  19. Jeg var innom og så her i går. Farlige greier ;) I dag har jeg vært og handla garn, for disse måtte jeg prøve meg på.

    Herlig med de røde knappene. Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  20. Jepp, disse strikka jeg i helgen også, én på ferga fra Sandefjord til Strømstad, den neste i en rundkjøring i Gøteborg. High speed. Og det tar meg tydeligvis myyyyye lengre tid å sy i knapper...

    Nøste nr to (som jeg også ble lurt til å kjøpe) holdt til en lue. Akkurat. Samme farge og samme garn som deg. Sååååå pinlig om vi møtes en gang i samme antrekk, lizzom! Men herlig garn, kunne tenke meg en hel genser.

    Fint å se viften i aksjon også! Bak manualer og det hele! Ikke zerlig zen med manualer, men i mangel av grønne parker og japanske tai chi-utøvere klokka grytidlig om morgenen i Nordlandene, får vi vel godta kombinasjonen.

    Karate-kid'en er herlig. Lurer på hvordan hun er på bilvask?

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt vi bor på hver vår kant av landet, siden det hadde vært krise banan å hatt samme antrekk. Puh! Lettelsens sukk.

      Ikke verst å gjenkjenne Viften! Stadig i bruk. Og Karatekiden er god på gulvvask. Så lenge de får skli på kluten og søle såpe. Bilen vår blir aldri vaska, så den aner vi ikke. Vi tror den er opprinnelig grå.

      Slett
  21. Megakule!! Morsomme historier og kjempefine knapper. Digger også raske prosjekter på pinne 7+ :)

    SvarSlett
  22. Utrolig stilige! Jeg elsker grått og rødt sammen! Bra knappevalg Hr. Monstermønster! ;-)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.